3.9/5 - (28 امتیاز)

نکات مهم تست مرحله مقدماتی مسابقه سخنرانی تریبون:

 بخش حضوری:

  • مدت زمان تست مقدماتی شما 5 تا 7 دقیقه و موضوع آزاد و به انتخاب سخنران است.
  • استفاده از اسلاید (پاورپوینت، پرزی و …) امتیاز مثبت دارد.
  • با هر شرکت‌کننده از طریق تماس تلفنی یک روز و ساعت خاص برای اجرای تست مقدماتی هماهنگ می‌شود که تست انجام شود.

⚠️توجه⚠️

  •  این تست فقط یک بار ضبط می‌شود؛ در واقع دکمه شروع ریکورد و دکمه پایان آن یک بار فشرده خواهدشد. 
  • در ابتدای تست سخنرانی می‌بایست نام خود را ذکر کنید؛ سپس مکث کوتاهی کرده و هر آنچه برنامه‌ریزی کردید اجرا نمایید.
  • هر اتفاقی در طول سخنرانی افتاد، اعم از باز شدن درب محل تست، صحبت افراد، سروصدا و … به سخنرانی خود ادامه دهید. حتی اگر مشکلی در اجرای پاورپوینت و … ایجاد شد، با خونسردی مسئله را مدیریت کنید. این کار امتیاز مثبت خواهد داشت.
  • در این مرحله مدیریت زمان اهمیت زیادی دارد و با توجه بازه زمانی 2 دقیقه‌ای در نظر گرفته شده، سعی کنید کمتر از 5 یا بیشتر از 7 دقیقه سخنرانی نکنید؛ زیرا امتیاز منفی زیادی خواهد داشت.
——————————————————-
آدرس محل برگزاری: تهران، خیابان انقلاب، بعد از چهارراه کالج (بین میدان فردوسی و چهارراه ولیعصر)، کوچه سعید، انتهای کوچه، دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر، طبقه ششم
——————————————————-

 

 

 
 بخش آنلاین:
 برای هر شرکت‌کننده مسابقه یک «تست‌گیرنده» تعیین شده است که چند دقیقه پیش از شروع تست با شما تماس می‌گیرد. فرد «تست‌گیرنده» نماینده دبیرخانه تریبون بوده و مسئولیت نظارت و تست گرفتن از شما را بر عهده دارد. این فرد پیش از تست مقدماتی با شما تماس می‌گیرد و ضمن ارائه توضیحات، زمان تقریبی نوبت شما را اعلام خواهد کرد. در زمان تست نیز با شما تماس می‌گیرد تا تست آنلاین خود را آغاز کنید.
  •  مدت زمان تست مقدماتی شما 5 تا 7 دقیقه و موضوع آزاد و به انتخاب سخنران است.
  •  استفاده از اسلاید (پاورپوینت، پرزی و …) امتیاز مثبت دارد. می‌توانید اسلایدهای خود را روی صفحه کامپیوتر یا ویدئو پروژکتور نمایش دهید طوری که در فیلم ضبط‌شده مشخص باشد. از آنجا که فایل ارائه را به همراه ویدئوی اصلی برای دبیرخانه ارسال می‌کنید نگران کیفیت تصویر نباشید. 
  •  پیش از شروع فیلمبرداری، صدا و تصویر را چک کنید که ویدئوی تست شما نور کافی داشته و به خوبی دیده شود و صدای سخنرانی شما واضح و قابل شنیدن باشد.
  •  دوربین را در جایی قرار دهید که تمام‌قد شما را نمایش دهد.
  •  صفحه دوربین را به شکل مستطیل افقی (Landscape) قرار دهید.
 صحنه را طوری جانمایی کنید که به اندازه کافی جا برای حرکت داشته باشید. (حرکت صحیح در صحنه می‌تواند امتیاز داشته باشد.)
 
مراحل اجرای تست سخنرانی آنلاین:
  1.  در ابتدای صحبت پس از روشن کردن دوربین، ساعت شروع تست را اعلام کنید (مثلاً: ساعت شروع: دوازده و بیست و سه دقیقه) خودتان یا شخصی که از شما فیلم می‌گیرد این زمان را باید اعلام کنید.
  2.  سپس نام و نام خانوادگی خود را به صورت کامل بیان کنید.
  3.  سخنرانی خود را ارائه کنید. یک سخنرانی بین 5 تا 7 دقیقه. بدون هیچگونه مکث و توقفی. در صورت تپق زدن، اشتباه کردن، فراموش کردن و … به هیچ وجه سخنرانی را متوقف نکنید و ادامه دهید؛ ادامه دادن در هر شرایطی توانایی مدیریت شما و حل بحران را نشان می‌دهد و امتیاز خواهد داشت. توقف سخنرانی یعنی پایان تست شما و در صورتی که ادامه ندهید، تست شما تا همان نقطه توقف داوری می‌شود.
  4.  پس از پایان سخنرانی، خودتان یا شخص فیلم‌گیرنده ساعت دقیق پایان سخنرانی را اعلام کنید. (مثلاً: ساعت پایان: دوازده و بیست و نُه دقیقه)
  5.  سپس در آخر، مدت زمان تست خود را به شکل دقیق اعلام کنید. مدت زمانی که سخنرانی شما طول کشیده است. (مثلاً شش دقیقه و دوازده ثانیه) شخصی که از شما فیلمبرداری می‌کند یا خود شما پشت دوربین ضبط فیلم رفته و مدت زمان تست را اعلام نمایید.
تا زمانی که کلیه مراحل را به شکل کامل اجرا نکرده‌اید به هیچ وجه دوربین را خاموش نکنید و اعلام ساعات و طول مدت ویدئو باید در ویدئوی ضبط شده تست موجود باشد.
پس از اتمام ضبط فیلم، سه زمان فوق یعنی:
1- ساعت دقیق آغاز تست
2- طول مدت ویدئوی سخنرانی
3- ساعت دقیق پایان تست
را به نماینده تریبون یعنی فرد «تست‌گیرنده» از طریق ترجیحاً واتساپ و تلگرام (یا اگر نشد پیامک) اعلام کنید.
در آخر، فیلم ضبط شده سخنرانی خود را بلافاصله به شماره «تست‌گیرنده» از طریق واتساپ یا تلگرام ارسال می‌کنید.
 
 نکات مهم و قابل توجه:
  • تست نیمه‌نهایی فقط و فقط یک بار باید ضبط شود. آن هم در زمان تعیین نوبت که به وسیله تست‌گیرنده اعلام خواهد شد.
  •  به اتفاقات احتمالی (از قبیل زنگ خوردن گوشی، تلفن، درب منزل، صدا کردن کسی و …) هیچگونه واکنشی نشان ندهید و تحت هیچ شرایطی ضبط تست را قطع نکنید. هر اتفاقی در این مرحله تقلب محسوب شده و تست شما به هیچ وجه تکرار نخواهد شد.
  •  به تماس تلفنی تست‌گیرنده در هر شرایطی پاسخ دهید. عدم پاسخگویی به تماس‌های از طرف تریبون، انصراف از مسابقه خواهد بود.
  •  حجم ویدئوی ارسالی ترجیحاً کمتر از 50 مگابایت باشد. در صورت سوال داشتن در این مورد، سوالات خود را از فرد تست‌گیرنده بپرسید.
  • ️ توجه داشته باشید برای پیشگیری از ایجاد مشکل در هنگام ضبط، پیش از شروع فیلمبرداری، گوشی خود را سایلنت نمایید.